Fontos változások a GMAIL levelező rendszerben: 2022. május 30-tól a Google nem támogatja a harmadik féltől származó olyan alkalmazások és eszközök használatát, amelyek csak felhasználónevével és jelszóval jelentkeznek be a Google-fiókba.
A változások érintik a legtöbb IoT és biztonságtechnikai eszközt is, így a Hikvision eszközeinél is szükséges a Gmail email küldés beállításának módosítása.
Hikvision termékek esetén javasoljuk az alkalmazásjelszó használatát, más gyártók esetében előfordulhat, hogy másik SMTP szolgáltató beállítására lehet szükség, ami biztosítja az SMTP hozzáférést biztonsági hitelesítés nélkül.
- lépésként a kétlépcsős azonosítás gombra kattintva egy telefont társítsunk a fiókhoz
- A telefonszám megadása után a kapott kóddal meg kell erősíteni a regisztrációját a telefonnak
- A jelszó és bejelentkezési módszer modulban elérhetővé válik az Alkalmazásjelszavak menüpont, – itt a menüben az alkalmazás kiválasztása vagy a válasszon eszközt menüből a Más (egyedi név) opció választásával megadható egy tetszőleges név az alkalmazáshoz.
- A név megadása után egy felugró ablakban sárga háttérrel megjelenik az a jelsző amit az eszközben meg kell adni hitelesítéskor. A jelszót érdemes elmenteni, mert későbbi megtekintésre nincsen lehetőségünk.
A GMail SMTP szerverei nem támogatják az SSL-s e-mail titkosítást, csak a TLS engedélyezett.
A következő Hikvision termékek támogatják a TLS titkosítást:
- hálózati rögzítők (v3.4.2-es firmware verziótól),
- hagyományos rögzítők (v3.4.4-es firmware verziótól),
- TurboHD rögzítők (v3.3.3-as firmware verziótól),
- PTZ kamerák (v5.3.10-es firmware verziótól),
- fix kamerák (v5.4.0-ás firmware verziótól).
Rögzítőknél a beállítások a kiküldésre nem sokban változnak:
- küldő neve
- küldő e-mail címe
- smtp szerver: smtp.gmail.com
- smtp port : 587
- ssl enged : be kell pipálni mert ezzel tud TLS titkosítást használni
- hitelesítés: be kell pipálni és kitölteni a felhasználói névnél az e-mail címmel , a korábban létrehozott alkalmazás jelszóval, természetesen megismételve
Amennyiben helyesen állítottuk be, úgy a teszt gombbal tudjuk ellenőrizni, egy teszt üzenet kiküldéssel a helyes beállításokat.
Nem minden firmware verzióban jelenik meg böngészős felületen a Teszt gomb
(7600NI-I, 7700NI-I, 7600NI-E, 7700NI-E, 7600NI-K, 7700NI-K esetén v3.4.80 firwamre verziótól kezdődően támogatott),
amennyiben nem jelenik meg, úgy a kliens szoftver iVMS-4200 távoli konfiguráció javasolt, ott megtalálható a teszt gomb.
blog comments powered by Disqus